1 Nisan 2013 Pazartesi

OKUDUĞUM KİTAPLAR:Elif şafak_Firarperest

     Merhaba,
     Elif şafak'ın firarperest kitabını alalı çok oluyor aslında. Aşk kitabını okuduktan sonra almıştım. Kitap bloglarımın arasında sırasını bekliyordu. Bölümler halinde olduğu için işyerinde 5- 10 dk. boşluk oldukça okudum. Oldukça etkilendiğimi itiraf ediyorum. Hele ilk bölüm "Anarşist aşklar" öyle doğru  tespitler içeriyor ki şaşırdım. Eskiden dokunmadan, yaklaşmadan, uzaktan severek yaşanan aşkların, kimse yüzde yüz emin olamadığı için sahip olduğuna daha bir anarşist olduğundan giriyor konuya ve günümüzde gitmek isteyip gidemeyenlerin durumuyla bitiriyor. Günümüzde son paragrafta yazdığı gibi mi çoğu evlilikler diye sordum etrafımdakilere ve gözlemledim. Evet doğru diyor yazar. Ne adam göze alabiliyor çekip gitmeyi, ne kadın. aynı yerde kalıyorlar aynı şekilde. Evliliklerin sırrını soranlara, "karşılıklı saygı sevgi" diyorlar da, diyemiyorlar " Karşılıklı çekip gidememek".
       Gerçekten çoğunluk böyle mi evlilikler? Sizin fikriniz, Gözlemleriniz neler, sıkışıp kalmış mı insanlar? Yazık değil mi bu hayatlara?
       Kitapta altı çizilecek çok yer var. Bir tanesini yazıyorum size : "Aşk dediğin lastik kaçırmayan dirayetli çorap gibi olmalı". Sevgiyle kalın...
       40 yaş önerisi: Eğer gerçekten gitmeniz gerekiyorsa gidin, hapishanede yaşamaya mahkum etmeyin kendinizi. Hepimiz bir taneyiz...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder